A gyújtás trafóról bővebben

Akárcsak a többi alkatrész, idővel a gyújtástrafó is megadja magát. A tömítések elkopnak, a tekercsek korródálódnak, ennek következtében pedig cserére van szükség. A cserét nem lehet sokáig húzni, hiszen gyújtótrafó nélkül az autó működése problémás lenne. Nemhogy autózni, de elindulni is rendkívül nehéz volna.

Gyújtás trafó elengedhetetlen a gyújtás létrejöttéhez. A személyautók gyújtásrendszerét jellemzően 12V-osra gyártják. A benzines gépjárművekben az üzemanyagkeveréket a gyújtógyertya gyújtja be és a gyújtótrafó segíti ezt a folyamatot. A gyújtótrafót vagy gyújtás trafót nevezik még gyújtótekercsnek is. A gyújtás trafó azt a feszültséget állítja elő, amely által a gyertya két pólusa között szikra képződik. Általában egyből a gyertya fölé szerelik be. Ugyanakkor bizonyos modellek esetében az sem kizárt, hogy a hengerfej mélyébe kerül. Ennek a módszernek köszönhetően nincs szükség gyújtógyertya vezetékekre és gyújtókábelekre. Némely modellekben a gyújtás trafó a motor közelébe kerül. Ebben az esetben a gyújtókábel segíti a működést. A fordulatszám és egyéb tényezők függvényében a trafót a motor vezérműve működteti.

A nedves környezet és az útra szórt só meghibásodást okozhat, ami a gyújtás trafó cseréjét teszi indokolttá. Különösen abban az esetben, ha olyan helyre van felszerelve, ahol könnyen előfordulhat ilyen fajta szennyeződés. A nagy nyomással végzett autómosás a trafó tömítéseire és csatlakozásaira jelent veszélyt. Tehát nem feltétlenül csak a működésből eredő természetes elhasználódás miatt kerülhet sor a gyújtás trafó cseréjére. Bizonyos esetekben a tekercs túlmelegedhet, illetve meg is sérülhet. Ha Önnek is gyújtás trafó alkatrészre van szüksége, akkor látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük